Πώς θα αυξήσουμε και θα διασφαλίσουμε την ψυχική μας ανθεκτικότητα ανεξαρτήτως εποχής

Από τη Νάγια Γεωργακοπούλου, Ψυχολόγος Α.Π.Θ. - Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας - Προσωποκεντρική Ψυχοθεραπεύτρια

Πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα καιρικά φαινόμενα, άρα και οι εποχές, είναι δυνατόν να επηρεάζουν την ψυχολογία και την διάθεσή μας.

Οι μέρες γίνονται μικρότερες, κάνει την εμφάνισή του το κρύο, οι βροχές, η συννεφιά και ίσως δε ξυπνάμε τόσο χαρούμενοι όσο το καλοκαίρι. Το φθινόπωρο και ο χειμώνας είναι οι πιο ψυχρές εποχές και αυτό ίσως κάνει "ψυχρή" και τη διάθεσή μας και αντιμετωπίζουμε απώλεια της προηγούμενης ενεργητικότητας. Μπορεί να μετατρέψει κάποιους από εμάς σε περισσότερο εσωστρεφείς, σκεπτικούς ή και κακοδιάθετους.                                                                  

Αυτό δεν έχει να κάνει με την κλινική εικόνα της κατάθλιψης ωστόσο είναι πιθανό να βιώνουμε περιστασιακή θλίψη, έλλειψη όρεξης να ασχοληθούμε με τις καθημερινές δραστηριότητες, την εργασία, ακόμα και άρνηση να κάνουμε βόλτα ή να κανονίσουμε μια έξοδο με φίλους. Αν και η χώρα μας είναι μια χώρα με περίσσιο ήλιο, μοιάζει με το που μικραίνουν οι μέρες να "σκοτεινιάζει" και η διάθεσή μας. Αν έχετε βιώσει μια ή και περισσότερες φορές την παραπάνω αλλαγή διάθεσης είναι σημαντικό να γνωρίζετε οτι η εν λόγω κατάσταση όταν αλλάζουμε εποχή, είναι φυσιολογική. Μένει λοιπόν να γεμίσουμε την ψυχική φαρέτρα μας με όπλα ώστε να απολαύσουμε κάθε στιγμή κι ας είναι ''μελαγχολικό'' το φθινόπωρο.                      

Πώς μπορούμε λοιπόν να ανταπεξέλθουμε με τον καλύτερο δυνατό για εμάς τρόπο στις συνθήκες αυτές; Πώς θα αυξήσουμε και θα διασφαλίσουμε την ψυχική μας ανθεκτικότητα ανεξαρτήτως εποχής;

Ποιοτικός χρόνος με αγαπημένα πρόσωπα. Μεριμνήστε ώστε να συναντάτε κοντινούς σας ανθρώπους και να συσφίξετε οικογενειακούς, φιλικούς και ερωτικούς δεσμούς. Η εποχή ενδείκνυται για αυτό, μιας και μπορείτε να χουχουλιάσετε, να συζητήσετε, νιώθοντας γεμάτοι από τις διαπροσωπικές σας σχέσεις.

Συλλογισμός και αναθεώρηση με στόχο την καλύτερη επαφή με τον εαυτό μας. Αφιερώστε όσο περισσότερο χρόνο είναι δυνατόν στον αναστοχασμό πάνω στα βιώματά σας. Αντί να σας " πάρει από κάτω ", και να "κλειστείτε ψυχολογικά" λόγω του καιρού, δώστε μια ευκαιρία στον εαυτό σας να συλλογιστεί. Σκεφτείτε πώς ήσαστε ως τώρα, τι συμβαίνει τώρα, αυτή τη στιγμή στη ζωή σας, εμβαθύνετε σε καταστάσεις που θέλετε να αλλάξετε, κάντε σχέδια για το μέλλον.

Βόλτες, περίπατο σε καινούρια μέρη, επαφή με την φύση. Αυξήστε την αυτοπεποίθησή σας κάνοντας μια εξόρμηση και εισπνεύστε καθαρό αέρα. Συνδεθείτε με το φυσικό περιβάλλον και νιώστε ευεξία συνδυάζοντας ίσως και τη γυμναστική σε καθημερινό επίπεδο.

Φροντίστε τον εαυτό σας. Χαλαρώστε όσο περισσότερο μπορείτε μόνοι ή με καλή παρέα. Εστιαστείτε στη σωματική περιποίηση που θα σας κάνει να νιώσετε όμορφα και άνετα με τον εαυτό σας, ενώ παράλληλα ξεκουράζει και τον νου, δίνοντάς του μια αίσθηση ξεγνοιασιάς. Ασχοληθείτε με πράγματα που σας γεμίζουν κάθε μέρα έστω και για λίγη ώρα και έτσι αυξάνοντας την ψυχική σας ανθεκτικότητα μπορείτε να αντιμετωπίσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οποιαδήποτε αλλαγή διάθεσης.

Links

          

Main Office

  • Main Office

     

  • Email

    Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

  • Phone