ktel baner600x113


Η διατροφική αξία του καφέ και τι ποσότητα πρέπει να καταναλώνουμε

Τριάδα Τσαπράζη
Πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος MSc (Med Sci) στην Παχυσαρκία και Διαχείρηση Βάρους Πανεπιστήμιο Γλασκόβης

 

Η ιστορία του καφέ ξεκίνησε στην Αιθιοπία όπου οι γηγενείς κατανάλωναν τους σπόρους αυτούσιους ή τους άλεθαν

σε σβόλους. Υπάρχει κι ένας θρύλος γύρω από τον καφέ στον οποίο αναφέρεται πως ένας βοσκός παρατήρησε ότι τα ζώα του γινόντουσαν πιο δραστήρια μετά την κατανάλωση αυτών των καρπών κι έτσι αποφάσισε να τους δοκιμάσει κι ο ίδιος.
Το όνομα του καφέ έχει αραβική προέλευση η οποία σήμαινε «κρασί του κόκκου» και χρησιμοποιήθηκε σαν υποκατάστατο του κρασιού καθώς το Κοράνι απαγορεύει το αλκοόλ. Ήρθε στην Ευρώπη στα τέλη του 16ου αιώνα και διατέθηκε στους πλούσιους ως είδος πολυτελείας.

Οφέλη του καφέ:
-- Είναι διεγερτικός, αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας, βελτιώνει τη μνήμη, τη διάθεση και την εγρήγορση.
-- Αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό ηρεμίας κατά 3-4% και τις ενεργειακές δαπάνες του οργανισμού κατά 8-11%.
-- Η καφεΐνη έχει εργογόνο δράση και βελτιώνει την αθλητική απόδοση.
-- Ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 κατά 23-50%.
-- Επιπλέον έχει μια ήπια προστατευτική δράση έναντι του Αλτσχάιμερ και της άνοιας.
-- Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση καφέ σχετίζεται με μια μείωση του κινδύνου εμφάνισης Πάρκινσον της τάξης του 32-60%.
-- Όσοι καταναλώνουν καφέ έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από κίρρωση του ήπατος.
-- Βελτιώνει τη διάθεση και ίσως να βοηθά στην μείωση αυτοκτονικών τάσεων.
-- Η ημερήσια κατανάλωση καφέ (4-5φλ) μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 15% και κατά 40% τον καρκίνο του ήπατος.
-- Παρότι προκαλεί μια μικρή παροδική αύξηση της πίεσης του αίματος δρα προστατευτικά απέναντι σε καρδιαγγειακές παθήσεις.
-- Η μεγάλη περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά ανταγωνίζεται επάξια εκείνα που περιέχονται σε φρούτα και λαχανικά.

Τι ποσότητα μπορώ να καταναλώσω;
Οι υγιείς ενήλικες μπορούν να καταναλώνουν έως και 400mg καφεΐνης ημερησίως ενώ οι εγκυμονούσες κι οι θηλάζουσες έως 200mg. Εδώ χρειάζεται προσοχή να μην ξεπερνώνται οι συνιστώμενες ποσότητες καθώς εκτός από τον καφέ υπάρχουν και άλλες πηγές καφεΐνης.

Κλείνοντας θα πρέπει να μην ξεχνάμε ότι ο κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και όπως αποδεικνύεται πλέον και γονιδιακά ο καθένας μπορεί να μεταβολίζει διαφορετικά την καφεΐνη. Συνεπώς θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο να μην υπερβάλλουμε για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα χωρίς παρενέργειες. Ελέγξτε την ποιότητα του ύπνου σας, τη διάθεση και την ενέργεια που έχετε κατά τη διάρκεια της ημέρας και καταναλώστε αντίστοιχα.

Main Office

  • Main Office

    Πραξιτέλους 4Α

  • Email

    Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

  • Phone

    25515  52849