Να πώς εξηγείται το φαινόμενο «τρώω ό,τι θέλω και δεν παχαίνω»

Δεν υπάρχει ιδανικό βάρος, αλλά υγιές βάρος, στο οποίο αισθανόμαστε όμορφα. Δεν υπάρχουν τροφές που αδυνατίζουν, αλλά μόνο σκέψεις, οι οποίες δυστυχώς μας παχαίνουν.

Ας κρατήσουμε ημερολόγιο
Όταν συνηδητοποιήσουμε ποιες είναι οι τροφές που ταιριάζουν στο σώμα μας και σε ποια ποσότητα, τότε θα πρέπει να συμπεριλάβουμε αυτές τις τροφές στην καθημερινότητά μας. Ακόμη κι όταν μας ενοχλεί κάποια τροφή, τείνουμε να το παραβλέψουμε μετά από ένα διάστημα, καθώς και την συνηθίζουμε και αντισταθμίζουμε την αρνητική επίδραση με διαφορετικό τρόπο. Ας αναζητήσουμε τη σχέση μεταξύ διατροφής και ευεξίας και ας κρατήσουμε ημερολόγιο, ώστε να παρακολουθήσουμε αν υπάρχει σχέση ανάμεσα στο τι τρώτε και στο πώς νιώθουμε.
Μια καινούρια έρευνα αποκάλυψε ότι το σώμα του καθένα αντιδρά με τελείως διαφορετικό τρόπο στις τροφές που δέχεται.

Υπάρχει μια περίπτωση ανθρώπων, που τρώνε ό,τι θέλουν και δεν παχαίνουν. Το 1967 ο Αμερικανός επιστήμονας Ethan Sims, χρησιμοποίησε τους κρατούμενους ενός σωφρονιστικού ιδρύματος για να κατανοήσει πως δύο άνθρωποι καταναλώνοντας ακριβώς τις ίδιες θερμίδες ημερησίως, εμφανίζονται με ένα τόσο διαφορετικό ισοζύγιο ενέργειας. Ζήτησε λοιπόν από τους συμμετέχοντες στη μελέτη να αυξήσουν κατά 25% το σωματικό τους βάρος, λαμβάνοντας μέχρι και 10,000 θερμίδες κάθε ημέρα. Αυτό που παρατήρησε ήταν πως ενώ κάποιοι άνθρωποι αύξησαν χωρίς κόπο τα κιλά τους, κάποιοι άλλοι δεν κατάφεραν  να φτάσουν το στόχο.

Αυτό που επηρεάζει τον μεταβολισμό αυτών των ανθρώπων είναι τα εξής:

Οι ορμόνες

Το ορμονικό σύστημα τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών έχει τεράστιο αντίκτυπο στο ρυθμό με τον οποίο χρησιμοποιεί το σώμα την ενέργεια. Χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα είναι οι ορμόνες του θυρεοειδούς αδένα οι οποίες στην κυριολεξία κινητοποιούν το μεταβολισμό. Άλλες σημαντικές ορμόνες είναι η τεστοστερόνη, η ανθρώπινη αυξητική ορμόνη, η τεστοστερόνη και η ινσουλίνη.

Η φυσική δραστηριότητα

Η άσκηση αυξάνει σημαντικά το μεταβολισμό, ο οποίος παραμένει σε υψηλά επίπεδα για αρκετές ώρες μετά την άσκηση. Μην ξεχνάτε φυσικά πως την ίδια στιγμή η φυσική δραστηριότητα ενδυναμώνει το μυϊκό σύστημα. Φαίνεται πως απλές ασκήσεις ενδυνάμωσης μπορεί να επιβραδύνουν το ρυθμό μείωσης του μεταβολισμού που έρχεται με την ηλικία.

Τα γονίδια

Δυστυχώς, δεν είναι μύθος. Το DNA σου είναι υπεύθυνο για το πώς θα εξελιχθεί το σώμα σου. Αν στην οικογένειά σου υπάρχει τάση για παχυσαρκία έχεις μεγάλες πιθανότητες να την αντιμετωπίσεις και εσύ. Σε μία πρόσφατη μελέτη, δημοσιευμένη στο επιστημονικό περιοδικό Nature από ιατρούς του πανεπιστημίου του Michigan, φαίνεται πως 97 διαφορετικά σημεία στο γονιδίωμα (σύνολο γονιδίων) των ατόμων με επιπλέον κιλά σχετίζονται με την παχυσαρκία.

facebook

Links

          

Main Office

  • Main Office

    Πραξιτέλους 4Α

  • Email

    Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

  • Phone

    25515  52849